Dagens :-)

Jag har lärt mig att med positivt tänkande så blir man lite gladare och dagen blir lite bättre så här ska jag ha min positiva tanke, en sak jag är tacksam för eller glad över. Så här kommer dagens positivitet. Dagens :-)


Nya krafter!

måndag 28 maj 2012

1:a tårtan! :-)

Nu har jag änltigen gjort min första dekorerade tårta med sugarpaste! :-)
Det var rätt svårt med spacklingen men till slut så gick det.
 Jag har delat den i 3 delar med rårörda jordgubbar på första lagret.
2:a lagret skulle egentligen vara dumlefluff men det blev ju inte som tänkt så jag vispade grädde och vände ner smält choklad . Chokladen har lite grann av mintsmak.




 Jag spaklade tårtan med smörkräm med vit cholkad. Som sagt, det vari inte det lättaste men till slut så fick jag till det :-)
 Jag har min hemmalagade sugarpaste på.
Och så här blev den till slut!



Den var väldigt god och populär! :-)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! :-) Det var roligt att göra den!
      och att allt är ätbrart!

      Radera