Dagens :-)

Jag har lärt mig att med positivt tänkande så blir man lite gladare och dagen blir lite bättre så här ska jag ha min positiva tanke, en sak jag är tacksam för eller glad över. Så här kommer dagens positivitet. Dagens :-)


Nya krafter!

tisdag 22 maj 2012

Sugarpaste fortsätter.....

Här är resultatet från första försöket av att göra egen sugarpaste:
Den blev lite klibbig men det var "bara" att arbeta in lite mer florsocker. det var lite svårt att arbeta in det då den var rätt svårarbetad och klibbig, detta efter att den har vilat över natten.
Det gick åt lite mer än 1 kg florsocker. Det enda är att jag är inte riktigt säker på hur mycket den räcker till.... Det blir en spännande överraskning! :-) Har dock en känsla av att denna kommer räcka bra till både dekoration och att täcka en 18 cm tårta. (den måste räcka!!)
den smakar gott med lite uppfriskande citronsmak!

Vi testade (självklart) våra ny inköpta färger! :-)
Så här blev det:

Det var lite "matta" färger eller vad jag ska kalla det men kan säkerligen göra fina saker av dessa med, med tanke på hur lite som behövs vid färgning så.... plus att det går inte ur datum förrens 2016..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar