Dagens :-)

Jag har lärt mig att med positivt tänkande så blir man lite gladare och dagen blir lite bättre så här ska jag ha min positiva tanke, en sak jag är tacksam för eller glad över. Så här kommer dagens positivitet. Dagens :-)


Nya krafter!

måndag 7 maj 2012

Hemmagjord sorbet

Jag dammade av min glassmaskin jag hade hemma i veckan.

Fick den av en vänlig skäl i höstas (om jag kommer ihåg rätt) då denna tyckte synd om mig och min son att vi är laktosintoleranta och all denna glass vi missar!

I alla fall, så drog jag nu fram denna för att ge mig på detta och gjorde en sats av apelsinsorbet, detta pga att jag hade an massa apelsiner hemma som var på väg att behöva slängas och hade alla ingredienserna hemma. Denna glassmaskin kom med en receptbok nämligen.
Ikväll ska vi provsmaka sorben, självklart så provsmakade jag lite av den igår när jag lade upp den i en burk och in med den i frysen och den var supergod!:-)
Sedan ska jag göra glass och "frozen youghurt" också!

En sats sorbet på 1½ dl sockerlag gav ½ liter. Super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar